God morgon muppiga vinterdag

God morgon allihopa! klev just upp ur sängen, masade mig till soffan och insåg att äckliga vintern fortfarande är livlös och trist där ute, ingen sol bara gråa fula moln som att världen utanför är tom och död. Jag saknar våren och sommaren då gröna blad pryder dom tomma tåkiga träden, då sirén buskarna doftar härligt och man vet att barnen i skolan närsomhälst blir fria under sommaren. Jag saknar dom skrattande måsarna som flygit vilse till väsby, jag saknar att kunna gå barfota i bara kortbrallor till stranden och se alla glada människor leva sina liv med skratt och glassätning med sina familjer. Jag saknar att kunna ta mitt morgonkaffe ut på balkongen och sitta i den ljumna värmen på morgonen, och att kunna sitta där sent på natten med lite skön musik, en kall öl och snacka lite skit med sina goda vänner. Allt dedär som man inte kan göra när man är instängd på vindern. jag älskar sommarn! jag älskar att se min underbara flickvän i det gröna gräset. sommarn gör livet värt att leva.

som ni förstår är jag INTE en vintermänniska :)


Kommentarer

Vad vill du ha sagt:

Vad vill du bli kallad:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

har du nån blogg??:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0