Multi Mobbning

I flera dagar nu har jag sätt rubriker om SVTs "humor" satsning Grillad, så jag blev självklart nyfiken på vad de är som de bråkas om i tv världen just nu, så... Jag klickade mig in på SVTs webTV sida och kollade på ett avsnitt ur denna omskrivna satsning. Jag kom fram till följande att hela programet går ut på att mobba andra kända personer, eller som dom kallar det Grilla. jag förår inte riktigt de rolaga med de konseptet att mobba andra, så vitt jag vet så fick jag lära mig i tidig ålder att man inte ska mobba folk. Därför tycker jag att det är väldigt konstigt att man nu mobbar i tv och dessutom är det meningen att sveriges befolkning ska skratta me åt denna stackars person som blir överöst med personangrepp. va? tänker jag. vilken dubbelmoral. Samtidigt som reklamfolmer för friends sänds i grannkanalerna så uppmanar SVT till att mobbas och få me så många som möjligt att skratta åt en person?  och så undrar dom varför mobbning förekommer i skolorna och till och med på vuxna arbetsplatser.

Visst dom som är med i programet är ju där frivilligt och vet att dom ska bli mobbade. och jag är ingen glädjedödare så, men som en stor tv kanal tycker jag inte riktigt att man ska ge ut dom signalerna. det finns ju bra mycket mer andra roliga, råa sätt att göra bra tv på. bra exempel på de är Ballar av stål och I ditt ansikte, där man driver med folk som som grupp, och inte går ut för att kasta skit på en stackars person.

Nej Grillad är ett ganska lamt försök att göra humor, visst jag smålog ibland till vissa grejer men programet som helhet känns ganska avslaget.


vad tycker ni om programmet?  


Kommentarer

Vad vill du ha sagt:

Vad vill du bli kallad:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

har du nån blogg??:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0